× صفحه اصلی فروشگاه توضیحات و خرید این قالب

توافق 5 دولت عربی برای مقابله با دست پروردگان خود!

نمایندگان کشورهای عربستان، قطر، امارات، مصر و اردن، در نشستی مشترک، درباره ضرورت مبارزه با تروریسم خودساخته و جلوگیری از انتشار افکار افراطی! به توافق رسیدند.
14-8-25-9272781285437-5905330
در این نشست پنج جانبه که دیروز (یک شنبه) در جده عربستان برگزار شد، سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، خالد العطیه وزیر امور خارجه قطر، عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و نواف التل مشاور وزیر امور خارجه اردن حضور داشتند تا درباره انتشار افکار افراطی و ناامنی در برخی از کشورهای عربی و تأثیر خطرناک آن بر برخی از کشورهای منطقه و تهدید امنیت و صلح در جهان، بحث و تبادل نظر کنند.
به نوشته خبرگزاری عربستان، شرکت کنندگان در این نشست همچنین آخرین تحولات سوریه و وضعیت این بحران در سطح منطقه و فضای بین الملل را مورد بررسی قرار دادند.
نشست مذکور در حالی برگزار می شود که کشورهای غربی نیز نسبت به ریشه کن کردن تشکیلات تروریستی ˈداعشˈ در عراق و سوریه اظهار تمایل کرده اند.
این در حالی است که کشورهای مذکور به علاوۀ ترکیه، از آغاز بحران در سوریه، مهمترین حامیان منطقه ای تروریست ها بوده اند و هر یک، بخشی از وظیفه حمایت و پشتیبانی سیاسی، مالی، نظامی، تسلیحاتی و لجستیک از گروه های مسلح حاضر در سوریه را بر عهده داشته اند.

مطالب مرتبط

مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

پاسخی بگذارید